بهترین شیشه برای پنجره

پنجره‌‌ عاملی موثر در بهبود یا تضعیف عملکرد گرمایی و بازده انرژی یک ساختمان محسوب می‌شود. اگر شیشه‌ای نامناسب را برای پنجره‌های ساختمان انتخاب کنید، باعث نشت سرمای اتاق‌ها به بیرون در تابستان و اتلاف گرما در زمستان می‌شوید. این امر علاوه بر اینکه راحتی ساکنین در ساختمان را کاهش می‌دهد، منجر به افزایش هزینه‌های سرمایشی و گرمایشی در طول سال خواهد شد. پس بهترین شیشه برای پنجره کدام است؟ چه رنگی برای گلس درب و پنجره مناسب‌تر است؟ آیا با شیشه‌‌های بدون دید از بیرون آشنایی دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این انتخاب‌ها با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نحوه انتخاب بهترین شیشه برای پنجره

به طور کلی پروسه انتخاب شیشه برای پنجره‌های دوجداره و معمولی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. مهمترین تفاوت در این زمینه به فاصله میان دو لایه در پنجره‌های دوجداره مربوط می‌شود. همان فاصله‌ای که توسط اسپیسرها به وجود می‌آید.

امروزه انواع مختلفی از شیشه در ساخت درب و پنجره‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این محصولات می‌توان به شیشه دوجداره ساده، شیشه دوجداره رنگی و شیشه سه جداره مخصوص پنجره‌های UPVC اشاره کرد. در ادامه برخی نکات قابل توجه در هنگام انتخاب شیشه برای پنجره را بیان کرده‌ایم.  

  • ظاهر و زیبایی

در برخی شرایط زیبایی گلس موضوعی مهم تلقی می‌شود. امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی، شیشه‌های گوناگون در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود هستند. شما عزیزان به راحتی می‌توانید بنا به سلیقه و سبک طراحی ساختمان خود مدل دلخواه را انتخاب کنید.

  • میزان انعکاس اشعه خورشید

فاکتور دیگری که در زمان خرید شیشه باید به آن توجه کنید، میزان مقاومت شیشه‌ در مقابل اشعه خورشید است. در سازه‌هایی که ورود اشعه‌های مضر به داخل اهمیت دارد، با استفاده از گلس‌های مقاوم می‌توان از بروز این مشکل پیشگیری کرد. این ویژگی تحت عنوان معیار ضریب گرمای خورشید شناخته می‌شود و به کمک آن می‌توان از میزان نفوذپذیری گرما و مقاومت گلس اطلاع پیدا کرد. 

نحوه انتخاب بهترین شیشه برای پنجره

  • عایق صوتی و حرارتی

اگر جام مورد نظر شما در برابر آلودگی‌های صوتی و حرارتی مقاومت بالایی از خود نشان دهد، می‌تواند بسیاری از مشکلات داخل ساختمان را برطرف کند، چرا که عایق صوت بودن محصول باعث کاهش انتقال صدا به درون منزل یا محل کار می‌شود. شیشه‌های لمینت و دوجداره از بهترین شیشه‌های عایق صوت هستند. عایق حرارتی نیز از دیگر فاکتورهای مهم در هنگام خرید شیشه‌ به ویژه انواع دو الی چند جداره است. اگر به دنبال خرید بهترین شیشه برای پنجره خود با قیمت مناسب هستید، با شماره‌های درج شده در وب‌سایت timeglass تماس بگیرید.  

  • استحکام و مقاومت

گلس‌هایی که تحت فشار و ضربه قرار دارند، باید دارای استحکام و مقاومت بالا باشند. بدین ترتیب از آسیب دیدگی سطح شیشه‌ یا شکستن آن جلوگیری می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید حوادث ناگوار پیش نیایند، در هنگام خرید این متریال ساختمانی این نکته را در نظر داشته باشید.

  • نصب اصولی توسط تیم حرفه‌ای

بسیار مهم است که محصول بسیار اصولی و دقیق روی درب و پنجره نصب شود. برای اینکه از این موضوع اطمینان کافی داشته باشید، از یک فرد یا تیم متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. زیرا برای خرید گلس باید هزینه بالایی را پرداخت کنید و اجرای نادرست آن می‌تواند خسارت زیادی به بار آورد. 

نحوه انتخاب بهترین شیشه برای پنجره

بهترین رنگ شیشه پنجره و دلایل

شیشه‌های مورد استفاده در پنجره‌ها رنگ‌های متنوعی دارند. در این بخش به بررسی انواع مختلف رنگ گلس پنجره، کاربردها و مزایای آن‌ها بر اساس شرایط گوناگون می‌پردازیم:  

  • رنگ شفاف: گلس با رنگ شفاف بدون هیچ‌گونه تغییر در رنگ یا طراحی، نور طبیعی خورشید را به درون ساختمان منتقل می‌کند. این محصول انتخابی مناسب برای فضاهایی است که نیاز به نورپردازی عالی و دید خوب به بیرون دارند.
  • رنگ مات: جام‌های مات از دید مستقیم به داخل یا خارج محیط‌ها جلوگیری کرده و حریم خصوصی را به خوبی حفظ می‌کنند. این نوع گلس را می‌توان در مکان‌هایی که نیاز به حریم خصوصی بیشتری دارند مانند اتاق‌های خصوصی، دستشویی و حمام استفاده کرد.
  • رنگی یا ترکیبی: در هنگام پروسه تولید جام، با افزودن پودر رنگ به مواد، محصولاتی با رنگ‌های مختلف از جمله آبی و سبز درست می‌کنند. این نوع متریال دست مشتری را برای انتخاب باز می‌گذارند. زیرا مشتریان می‌توانند متناسب با سلیقه و سبک طراحی داخلی فضاها رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایند. به همین دلیل شیشه‌های رنگی یا ترکیبی به عنوان المان‌های دکوراتیو گرانبها شناخته می‌شوند.
  • رنگ عاکس: گلس‌های عاکس می‌توانند نور را به طرف خارجی بازتاب داده و از نفوذ نور به داخل ساختمان جلوگیری کنند. این محصولات معمولا برای ساختمان‌هایی با تمرکز بر کنترل نور استفاده می‌شوند.

برای اینکه بهترین رنگ شیشه را انتخاب کنید، باید به فاکتورهایی مانند نیازها و مشخصات فضاها، نکات فنی (مثلا عایق حرارتی) و نورپردازی توجه داشته باشید. انتخاب مناسب می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنین و ارتقاء کارایی ساختمان کمک کند.

اگر در داخل محیط به نور طبیعی نیاز دارید، رنگ شفاف می‌تواند بهترین انتخاب باشد. اما در صورت نیاز به کنترل مستقیم نور، به متریالی به رنگ مات یا عاکس فکر کنید. در ضمن، رنگ انتخابی شما باید با رنگ‌ها و سبک دکوراسیون فضا همخوانی داشته باشد.

بهترین رنگ شیشه پنجره و دلایل

شیشه پنجره بدون دید از بیرون

ساختمان سازی با توجه به افزایش جمعیت گسترش پیدا کرده است. به همین دلیل ممکن است که موقعیت قرارگیری پنجره‌ها به نحوی باشد که فضای داخلی خانه‌ها در معرض دید دیگران قرار گیرد. از آنجایی که حفظ حریم خصوصی مسئله‌ای بسیار مهم است، باید تا حد امکان از این موضوع جلوگیری کرد. شیشه‌های بدون دید از بیرون انواع مختلفی دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • مشجر

این نوع گلس‌ها در قاب پنجره قرار گرفته و در طرح‌ها و نقش‌های مختلف تولید می‌شوند. برای تهیه این متریال، مواد مذاب را از بین غلطک‌های فلزی طرح‌دار عبور داده و طرح‌های درخواستی را روی آن‌ها حک می‌کنند. شیشه مشجر با وجود اینکه نور محیط داخلی را به خوبی تامین می‌کند، به طور کامل دید از بیرون را حذف می‌نماید.

  • رفلکس

گلس رفلکس با استفاده از آلیاژها و فلزات خاص تولید و روانه بازار می‌شود. این محصول میزان تابش نور را تحت تاثیر قرار داده و مانع از دیده شدن فضای داخلی ساختمان در روز و شب می‌گردد. شیشه رفلکس آینه ای را می توان به عنوان بهترین شیشه رفلکسی برای نمای ساختمان ها و برج ها معرفی کرد.

  • مات

اگر شیشه‌های مات را در قاب پنجره خود نصب کنید، می‌توانید از ورود نور به فضای داخلی خانه یا محل کار خود لذت ببرید. در این شرایط امکان دیده شدن طرف دیگر گلس وجود ندارد. این متریال طرح‌ها و الگوهای خاصی دارند که بنا به سلیقه و کاربرد می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. شیشه‌های مات بهترین شیشه برای پنجره محیط‌هایی هستند که باید دید از بیرون کاهش یابد. همچنین این محصولات برای نصب در حمام، درب ورودی مراکز تجاری و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

جلوگیری از دید پنجره

یکی از موضوعاتی که باید در هنگام انتخاب بهترین شیشه برای پنجره به آن توجه داشته باشید، کنترل دید است. در بسیاری از مواقع حفظ حریم خصوصی اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی دارد و این یعنی اینکه شما برای انتخاب شیشه پنجره بیشتر از هر چیزی به جلوگیری از دید شیشه توجه کنید. در حال حاضر متداول‌ترین نوع شیشه هایی که می توانند برای جلوگیری از دید پنجره مورد استفاده قرار گیرند، شیشه های رفلکس هستند. این شیشه ها با تغییر نور، امکان یا عدم امکان مشاهده داخل فضا را می دهند.

شیشه پنجره بدون دید از بیرون       

شیشه پنجره بدون دید از بیرون با نام شیشه رفلکس شناخته می شود. این شیشه ها به گونه ای طراحی می شوند که امکان مشاهده داخل فضا را نمی دهند. از این رو برای حفظ حریم خصوصی انتخاب بسیار خوبی هستند. میزان نفوذ نور و انعکاس آن بسته به نوع رنگ انتخاب شده برای شیشه پنجره متفاوت است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.   

بهترین رنگ شیشه پنجره

رنگ بندی شیشه پنجره در اکثر مواقع تزئینی است، اما زمانی که نیاز به انتخاب بهترین رنگ شیشه پنجره رفلکس دارید، به غیر از بحث زیبایی باید به میزان رفلکس و جذب نور توجه داشته باشید. برخلاف باور بسیاری از شما نوع رنگ انتخاب شده برای شیشه پنجره در میزان جذب و رفلکس نور تاثیر می گذارد. از جمله رنگ های متداولی که برای شیشه پنجره مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ آبی

بهترین شیشه برای پنجره رفلکس، شیشه با رنگ آبی است. این شیشه ها ضمن ایجاد جلوه جذاب، می توانند بازتاب 36 درصدی داشته باشند. حداقل میزان نور ورودی به ساختمان با این شیشه ها را شاهد هستیم. از این رو در مناطق بسیار گرم استفاده از این رنگ شیشه توصیه می شود.

  • رنگ طلایی

رنگ طلایی به عنوان لوکس ترین رنگ برای شیشه شناخته می شود. این رنگ نیز بازتاب خوب و در حد 34 درصد دارد، ولی می تواند نور بیشتری را از خود عبور دهد. به همین خاطر افرادی که ضمن بازتاب نور خورشید، نیاز به ورود آن به نسبت مساوی دارند، می توانند از این نوع شیشه استفاده کنند.

  • رنگ برنزی

اگر به دنبال بهترین شیشه برای پنجره هستید که با رنگ خاص خود شما را شگفت زده کند، این رنگ انتخاب خوبی است؛ اما نسبتا گران است. بازتاب شیشه های برنزی برای نور خورشید 40 درصد است و این رنگ ها می توانند 20 درصد از نور خورشید را نیز به داخل انتقال دهند.

  • رنگ دودی

رنگ دودی یک رنگ خاص برای شیشه پنجره است. این رنگ از شیشه برای انواع ساختمان های مدرن و کلاسیک قابل استفاده است. با این حال بازتاب آن بسیار کم بوده و بیش از 50 درصد از نور خورشید را به داخل ساختمان منتقل می کند.

  • رنگ سبز و نقره ای

شیشه های رفلکس سبز و نقره ای جزء متداول ترین شیشه های رفلکس موجود در بازار هستند که می توانند 41 درصد از نور خورشید را انتقال دهند و فقط باعث بازتاب 28 درصد از نور خواهند شد. با وجود ظاهر کلاسیک و زیبایی که به ساختمان به واسطه این نوع شیشه ها داده می شود، اما باید بدانید آن ها بخش زیادی از نور خورشید را به ساختمان وارد می کنند.

نوشتن دیدگاه