سازه های شیشه ای

سازه‌های شیشه‌ای به نوعی از سازه گفته می‌شود که درصد بالایی از ترکیبات آن شیشه است. با پیشرفت علم و تکنولوژی و پیشرفت صنعت ساختمان سازی، سازه‌های شیشه‌ای کم کم جای خود را در بین سازه‌ها باز کردند و امروزه از آنها حتی در ساختمان‌ها و برج‌های بزرگ هم استفاده می‌شود. شاید با شنیدن سازه‌های شیشه‌ای فکر شما تنها به سمت ساختمان‌ها و برج‌هایی که در آنها از شیشه استفاده شده است، برود، اما هر سازه‌ای در ساختمان که در آن شیشه به کار رفته باشد سازه شیشه‌ای نامیده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به سازه شیشه‌ای، روش اجرای آن و مطالب مختلفی در مورد آن بپردازیم. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه در این مقاله با ما همراه باشید.

اجرای نمای شیشه ای

نمای شیشه‌ای از آن دسته از نماهایی است که هر پیمانکاری حداقل یک بار در عمر خود به استفاده از آن در نمای ساختمان فکر کرده است. به صورت کلی طراحی و اجرای این مدل از نما چالش‌های مخصوص به خود را دارد که باعث می‌شود برخی از طراحان و پیمانکاران تنها به آن فکر کنند و عملاً آن را اجرا نکنند. به صورت کلی اجرای نمای شیشه‌ای حاصل به هم پیوستگی و هماهنگی سه مورد مختلف است:

  • شیشه

یکی از مهم‌ترین محصولات در هر نمای شیشه‌ای، شیشه آن است. برای اجرای نمای شیشه‌ای حتماً باید از بهترین و با کیفیت‌ترین شیشه‌های ممکن استفاده کرد و حد الامکان از شیشه‌های دوجداره استفاده نمود. اگر کیفیت شیشه به کار رفته در نمای شیشه‌ای بالا و عالی نباشد، شیشه در برابر گرما و سرما مقاومت چندان بالایی از خود نشان نمی‌دهد و احتمال شکستن آن زیاد است.

  • پروفیل

یکی دیگر از مهم‌ترین اجزا برای اجرای نمای شیشه‌ای پروفیل آن است. اگر در نمای شیشه‌ای از پروفیل با کیفیت استفاده نشود، ممکن است سازه به راحتی مقاومت خود را از دست بدهد و یا پروفیل در اثر زنگ زدگی و ساییدگی کیفیت خود را از دست داده و باعث تخریب کامل سازه شیشه‌ای شود.

  • یراق آلات

آخرین جزء مهم برای اجرای نمای شیشه‌ای یراق آلات آن است. یراق آلاتی که برای سازه شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتماً باید ضد زنگ و با کیفیت باشد. در اکثر موارد برای اجرای نمای شیشه‌ای از یراق آلات آلومینیومی استفاده می‌شود.

مجری نمای شیشه‌ای باید از اصول و مبانی خاصی برای اجرای نمای شیشه‌ای مورد نظر خود استفاده کند. از آنجایی که کار نصب نمای شیشه‌ای بسیار دقیق و به صورت میلیمتری انجام می‌شود، علاوه بر استفاده از متریال با کیفیت برای نمای شیشه‌ای، مجری نمای شیشه‌ای نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. مجری نمای شیشه‌ای معمولاً در ابتدا فریم‌دار یا فریم لس بودن نمای شیشه‌ای را تعیین می‌کند. در نهایت اگر نما فریم‌دار باشد، آن را روی خود ساختمان؛ و اگر نمای شیشه‌ای فریملس باشد، آن را روی پایه جداگانه نصب می‌کند.

اجرای نمای شیشه ای

نمای شیشه ای ساختمان مسکونی

یکی از مهم‌ترین ساختمان‌هایی که در آنها از نمای شیشه‌ای استفاده می‌شود، ساختمان‌های مسکونی هستند. استفاده از نمای شیشه‌ای در ساختمان مسکونی باعث روشن شدن نمای ساختمان و در نتیجه انعکاس بیشتر نور به داخل ساختمان و روشنایی بیشتر داخل ساختمان می‌شود.

استفاده از نمای شیشه‌ای علاوه بر روشن‌تر کردن داخل ساختمان، به بیرون ساختمان مسکونی جلوه ویژه‌ای می‌بخشد و حالت مدرنی به آن می‌دهد. این مدل از نما نسبت به سایر نماها بار مرده کمتری به ساختمان می‌دهد و در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. تنها عیب این نوع از نما این است که در هنگام بارندگی امکان کثیف شدن آن زیاد است و حتماً باید هر چند وقت یکبار تمامی قسمت‌های نمای ساختمان به صورت کامل تمیز شوند.

نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه‌ای فریم لس به نوعی از نما گفته می‌شود که قسمت بیشتر آن از شیشه تشکیل شده است و سازه چندان زیادی ندارد. این مدل از نمای شیشه‌ای روی بدنه خود ساختمان نصب نمی‌شود و پایه جداگانه‌ای برای نصب آن در نظر گرفته می‌شود. از این مدل نمای شیشه‌ای در اکثر ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شود.

برای اجرای نمای شیشه‌ای فریم لس باید یک شبکه‌بندی فولادی صورت بگیرد و پروفیل آلومینیومی روی شبکه‌بندی قرار داده شود. در نهایت با قرار دادن نمای شیشه‌ای روی پروفیل آلومینیومی کار تکمیل و نمای شیشه‌ای فریم لس به صورت کامل اجرا می‌شود.

استفاده از نمای شیشه‌ای فریم لس مزایای زیادی دارد. برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • ماندگاری و دوام بالا: از آنجایی که در این مدل از نما هیچ گونه یراق آلاتی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، امکان زنگ زدن و خوردگی یراق آلات وجود ندارد. در نماهای شیشه‌ای فریم‌دار در برخی از موارد از یراق آلات بی‌کیفیت استفاده می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود یراق آلات به راحتی زنگ بزنند و کیفیت بالای نما را از بین ببرند. این مشکل به هیچ عنوان در نمای شیشه‌ای فریم‌لس وجود ندارد.
  • امکان اجرای این نوع از نما روی تمامی ساختمان‌ها: این نوع نما انعطاف پذیری زیادی دارد و می‌توان از آن در تمامی ساختمان‌ها استفاده کرد. برای اجرای این نما فرقی نمی‌کند که ساختمان شما مسکونی باشد یا اداری و تجاری و مدل و طرح ساختمان به چه صورتی باشد؛ زیرا نمای شیشه‌ای فریم لس روی تمامی ساختمان‌ها با هر طرح و نقشه‌ای قابل اجراست.
  • ایجاد سطحی یکپارچه و یکدست در نما: در انواع مختلف نمای شیشه‌ای فریم‌دار در بین شیشه‌ها تعدادی قطعه‌ آلومینیومی قرار داده می‌شود، این در حالی است که در نمای شیشه‌ای فریم لس سطح نما کاملاً یکپارچه و یک دست است. همین موضوع باعث می‌شود نصب و تعویض شیشه در نما کاری ساده باشد و نیاز به تجهیزات خاص برای انجام کار نداشته باشید.
  • تنوع بالای رنگی در شیشه‌ها: در نمای شیشه‌ای فریم لس تنوع رنگی در شیشه‌ها بسیار بالاست. افراد می‌توانند مطابق با سلیقه و میل خود رنگ‌های مختلف نمای شیشه‌ای فریم لس را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند. در حال حاضر رنگ‌های آبی و سبز از جمله پرطرفدارترین رنگ‌ها در نمای شیشه‌ای فریم لس هستند.
  • عایق بودن نما در برابر گرما و سرما: از آنجایی که در نمای شیشه‌ای فریم لس از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌شود، این مدل از نما عایقی عالی در برابر گرما و سرماست.
  • عایق بودن در برابر سر و صدا: شیشه‌های دوجداره به کار رفته در نمایش شیشه‌ای فریم لس در برابر سر و صدا و آلودگی صوتی مقاومت زیادی دارند و مکانی آرام برای شما به وجود می‌آورند.

نمای شیشه ای فریم لس

عکس نمای شیشه ای ساختمان

در این قسمت از مقاله می‌توانید عکس نمای شیشه‌ای ساختمان را مشاهده کنید. با مشاهده عکس نمای شیشه‌ای ساختمان متوجه می‌شوید که نمای شیشه‌ای جلوه خاصی به تمامی ساختمان‌ها می‌دهد. مشاهده عکس نمای شیشه‌ای ساختمان قبل از انتخاب این مدل از نما برای ساختمان شما، باعث می‌شود بتوانید بهترین رنگ را مطابق با سلیقه و نمای ساختمان خود انتخاب کنید.

عکس نمای شیشه ای ساختمان

عکس نمای شیشه ای ساختمان

عکس نمای شیشه ای ساختمان

قیمت نمای شیشه ای ساختمان

قیمت نمای شیشه‌ای ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نمای شیشه‌ای ساختمان موارد زیر هستند:

  • فریم‌دار یا فریم لس بودن نمای شیشه‌ای: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نمای شیشه‌ای، فریم‌دار یا فریم لس بودن نما است. در اکثر موارد نمای شیشه‌ای فریم‌دار به دلیل دارا بودن یراق آلات، قیمت بالاتری نسبت به نمای شیشه‌ای فریم لس دارد.
  • متراژ نمای شیشه‌ای: دومین عامل مهم تاثیرگذار بر قیمت نمای شیشه‌ای ساختمان، متراژ نما است. بدیهی است که هرچه متراژ نما بیشتر باشد، به دلیل استفاده از متریال بیشتر در تولید، قیمت تمام شده نمای شیشه‌ای بالاتر می‌رود.
  • قیمت روز شیشه: از آنجایی که قیمت شیشه متغیر است و در بازار داخلی کشور ایران قیمت این محصول ثابت نیست، قیمت روز شیشه تاثیر زیادی روی قیمت نمای شیشه‌ای دارد.
  • قیمت دلار: قیمت پروفیل و یراق آلات مورد استفاده در نمای شیشه‌ای مطابق با قیمت دلار بالاتر می‌روند، از این رو هرچه قیمت دلار بالاتر باشد، قیمت نمای شیشه‌ای بالاتر می‌رود.
  • هزینه‌های اضافی: اگر برای انجام پروژه نمای شیشه‌ای نیاز به هزینه‌های اضافه مانند گرفتن مجوزهای احتمالی و آماده سازی مکان برای اجرای نما باشد، قیمت نمای شیشه‌ای ساختمان بالاتر می‌رود.

با توجه به تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، باید گفت به هر حال استفاده از هر نمایی در ساختمان هزینه‌های مربوط به خود را دارد و نمای شیشه‌ای ساختمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر قیمت تمام شده سایر نماهای ساختمان را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که قیمت نمای شیشه‌ای ساختمان مقرون به صرفه و مناسب است و هزینه زیادی برای شما ندارد.

اگر به دنبال اطلاع از قیمت دقیق اجرای نمای شیشه‌ای ساختمان هستید، حتماً باید قیمت دقیق اجرای نمای شیشه‌ای را به صورت روزانه مشاهده کنید، زیرا مواردی مانند قیمت شیشه و قیمت دلار و حتی دستمزد کارگران همواره دستخوش تغییرات مختلفی هستند و تمامی این عوامل در کنار یکدیگر روی قیمت اجرای نمای شیشه‌ای ساختمان تاثیر می‌گذارند. اگر به دنبال اطلاع دقیق از قیمت اجرای نمای شیشه‌ای ساختمان هستید، می‌توانید با پشتیبانان ما تماس بگیرید تا قیمت به روز اجرای نمای شیشه‌ای در اختیار شما قرار داده شود. اگر در مورد نمای شیشه‌ای هرگونه سوالی داشتید، با تماس با پشتیبانان می‌توانید سوالات خود را مطرح کنید و در مورد اجرای نمای شیشه‌ای در ساختمان خود مطمئن‌تر شوید.

 

نوشتن دیدگاه